Efterfødselstræning

Efterfødseltræning hjælper med at genopbygge hele din krop efter fødslen, samtidig med at der er sat tid af til, at børnene inddrages. Din styrke og smidighed opbygges samtidig med at dit barns sansemotorik stimuleres. Undervisningen tager afsæt i dig, der har født indenfor de seneste 6 måneder og foregår i et roligt tempo, hvor alle kan være med. En del af øvelserne er direkte sammen med børnene, så de bliver stimuleret, mens du træner.

Der fokuseres først og fremmest på bækkenbunden og coremuskler, samtidig med at intensiteten gradvis øges, så hele kroppen styrkes indefra og ud. Træningen vil indeholde kredsløbstræning og mobilitetstræning tilpasset den enkelte samt et generelt fokus på at skåne ryg og bækken under træningen. Som fysioterapeut, pilates- og yoga instruktør samt Body-SDS terapeut støtter jeg dig igennem alle øvelser, så de bliver udført optimalt. Der benyttes følgende træningsformer:

  • Pilates
  • Yoga
  • TRX elastikker
  • Body-SDS træning
  • Funktionel styrketræning med lette håndvægte, bolde og elastikker

Undervejs i forløbet får du input om børns sansemotoriske udvikling og masser af inspiration til træning og leg derhjemme. Børnene kan tage en lur, mens du træner og være med i øvelserne, når de er vågne.

Du kan starte fra ca 8 uger efter du har født.
Varighed af træning: 55 minutter.

Luk menu